یزدفردا: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد: با افزایش اعتبار مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش یزدفردا: رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.

وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.

رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.

طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.

طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا